تشخیص امن بودن سایت خارجی

امروزه خرید از فضای مجازی به سرعت در حال گسترش است و این پیشرفت در کسب و کار اینترنتی با خطراتی برای مشتریان این سایت ها همراه است. عده ای از افراد برای خریدهای خود از خارج کشور، مجبور هستند که محصولات و خدمات مدنظر خود را از سایت های خارجی سفارش دهند. مسئله ای که ذهن اکثر مشتریان این نوع فروشگاه های اینترنتی را درگیر خود می‌کند، ایمن بودن سایت‌های خارجی است چراکه در موارد زیادی مشاهده شده که این سایت های خارجی، با کلاهبرداری و سوء استفاده، نه تنها سفارش ثبت شده را انجام نمی دهند بلکه پول انتقال داده شده از طریق مسترکارت، ویزاکارت یا پی پال را هم برگشت نمی دهند. شما میتوانید از طریق موارد زیر، اطمینان لازم را برای تشخیص امن بودن سایت خارجی کسب نماید.

روش های تشخیص امن بودن سایت خارجی

روش اول: بررسی نشان قفل بر روی سایت

اولین روش برای تشخیص امن بودن سایت خارجی ، هنگامی که وارد سایت می‌شوید به آدرس سایت توجه نمایید که بعد از “HTTP” حرف “S” قرار گرفته باشد. به عنوان مثال در مرورگرهای شرکت مایکروسافت شما علامت کوچکی به شکل یک قفل در قسمت انتهایی آدرس بار همانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

توجه کنید که این نشان قفل، فقط یک عکس نباشد! بسیاری از سایت های جعلی یک آیکون، مشابه با آیکون قفل ایجاد می کنند که فقط یک عکس است، در حالی که در سایت های معتبر، با کلیک کردن روی نشان قفل، گزینه مربوط به آن نشان داده می شود. در مرورگرهایی نظیر فایر فاکس، نشان امنیت سایت بصورت زیر نمایش داده می شود.

با کلیک نمودن بر روی علامت مشخص شده، پنجره ای شبیه به زیر دیده می شود.

در صورت کلیک روی دکمه more information کادر زیر به نمایش درمی آید.

با کلیک بر روی قسمت view certificate کادر زیر که نشان دهنده‌ گواهی اعتبار سایت می باشد، به نمایش درمی آید.

روش دوم: بررسی صحت دامنه سایت

دومین روش برای تشخیص امن بودن سایت های خارجی ، بررسی صحت دامنه سایت است. به عنوان مثال سایتی جعلی نام سایت www.aliexpress.com را بصورت www.alixpress.com ایجاد کند که آدرس دامنه سایت شبیه به دامنه سایت جعلی باشد. آنها یک گواهینامه DV نیز برای وب سایت خود خریداری می کنند و سعی می کنند کاربران را (با استفاده از ایمیل های فیشینگ یا روش های دیگر) برای خرید آنلاین یا ورود به حساب کاربری خود در سایت خرید جعلی ترغیب کنند. برای جلوگیری از این نوع حملات، همیشه به دامنه سایت مورد نظر خود نگاه کنید. اگر ایمیل خود را از بانک یا سایر فروشندگان آنلاین دریافت کنید، روی پیوند در ایمیل کلیک نکنید. دامنه را در مرورگر خود تایپ کنید تا اطمینان حاصل کنید که شما در حال اتصال به وب سایت هستید که قصد دارید وارد آن شوید.

شما می توانید برای آشنایی با سایر موضوعات درباره خریدهای ارزی بین المللی به وبلاگ Vpayment مراجعه کنید.

(Visited 587 times, 1 visits today)