آشنایی با اسکریل یا مانی بوکرز

اسکریل یا مانی بوکرز یک شرکت پرداخت آنلاین انگلیسی است که در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شده است. این شرکت مشابه Paypal بوده و حسابها از روی ایمیل صاحب حساب شناخته می شوند و کاربران می توانند پول را از طریق کارتهای اعتباری و حسابهای بانکی به حساب مانی بوکرز خود واریز کنند یا از آن برداشت کنند. برای جلوگیری از پولشویی و کارهای خلاف، احراز هویت (Identity Verification) برای حسابهای مانی بوکرز الزامی بوده و برای انتقالات بالای ۲۰۰۰۰ یورو درجات بالاتری برای احراز هویت لحاظ شده است.
اسکریل یا مانی بوکرز نیز مانند سایر حساب های اینچنینی، یک وسیله است برای انتقال، ارسال و دریافت ایمن پول از طریق ایمیل. از این تعریف چند چیز بدست می آید که اولا مانی بوکرز، بانک نیست بلکه وسیله است و باید به عنوان پشتیبان آن شما یک حساب بانکی داشته باشید و ثانیا از طریق ایمیل ایجاد می شود. در اسکریل یا مانی بوکرز :

الف ) شماره حساب شما در این سایت، ایمیل شماست

ب ) هر حساب در ۹۰ روز فقط میتواند جمعا مبلغ ۱۲۰۰ $ ورود و خروج داشته باشد

ج ) آدرس و نام خود را کامل پر نمایید

د ) برای بازکردن چند حساب شما به ایمیلها، شماره موبایل و حسابهای متفاوت با نام خودتان نیازمند هستید در غیر اینصورت از شما نمیپذیرد.

Vpayment | اسکریل یا مانی بوکرز ، مزایای skrill ، وریفای moneybookers

مزایای استفاده از اسکریل یا مانی بوکرز

۱. امنیت: هر بار شما برای تبادل پول، نیاز به ورود اطلاعات کارت حساب بانکی ندارید. مثلا اگر شما یک حساب بانکی با ۱۰۰۰ دلار موجودی دارید و پسورد این حساب موقع خرید از یک سایت در وسط راه افشا شود ضمن اینکه یک ۱۰۰۰ دلار از دست دادید اعتبار آن کارت بانکی را هم از دست می دهید، اما اگر یک حساب واسط داشته باشید و مبتنی بر نیاز خود در آن، پول بریزید (مثلا ۱۰۰ دلار) و از آن استفاده کنید، اگر اطلاعات استفاده از این حساب افشا شود شما فقط همان ۱۰۰ دلار را از دست خواهید داد.
۲. راحتی کلیه انتقال پول از طریق یک ایمیل
۳. سرعت بالا در انتقال پول
۴. بدون مرز
شما نمی توانید بیش از یک اکانت در مانی بوکرز ایجاد کنید. واحدهای پولی که می توان حساب مانی بوکرز باز کرد شامل:
Euro, British Pound, Bulgarian Lev, U.S. Dollar, Australian Dollar, Canadian Dollar, Czech Koruna, Danish Krone, Estonian Koruna, Hong Kong Dollar, Hungarian Forint, Israeli Shekel, Japanese Yen, Lithuanian Litas, Latvia Lat, Malaysian Ringgit, New Taiwan Dollar, New Turkish Lira, New Zealand Dollar, Norwegian Krone, Polish Zloty, Singapore Dollar, Slovakian Koruna, Slovenian Tollar, South-African rand, South-Korean won, Swedish Krona, Swiss Franc and Thailand Baht.

هزینه های مانی بوکرز

ثبت نام در سایت: رایگان

واریز پول از طریق بانک به حساب مانی بوکرز: رایگان (یعنی مانی بوکرز پول نمی گیرد ولی بانکی که پول را ارسال میکند معمولا کارمزدی دریافت میکند)

ارسال پول : ۱% یا ۰.۵ یورو

برداشت از حساب و ارسال به بانک: ۱.۸ یورو

برداشت از حساب از طریق چک: ۳.۵ یورو

turning number : برای جلوگیری از حمله به اکانت ها یک عکس که در آن به صورت رندوم، حروفی چاپ شده هنگام ورود به حساب کاربری سایت نمایش داده می شود، که کاربر باید آن را درست در جعبه جلوی آن وارد کند.

برای خرید از طریق مانی بوکرز شما بعد از انتخاب این روش و هدایت به سایت مانی بوکر کافی است وارد اکانت خود شوید به محض ورود، این پول از حساب (Balance) شما کسر می شود.

نحوه واریز پول از بانک به حساب Moneybookers

ابتدا جزئیات بانک را برای تراکنش و انتقال پول بگیرد، سپس وارد اکانت خود شوید، به بخش upload funds بروید و از آنجا در بخش payment method (نحوه پرداخت)، گزینه انتقال از بانک (bank transfer) را انتخاب کنید تا اطلاعات مورد نیاز برای انتقال پول به حساب کاربری مانی بوکرز را در اختیار شما قرار دهد. سپس با مراجعه به بانک، اطلاعات یاد شده را در فیش بانکی نوشته و با آن اطلاعات پول را واریز کنید.
تذکر مهم: حتما شناسه مشتری یا customer id را درست یادداشت کنید و آن را در بخش refrence وارد کنید چرا که مانی بوکر از طریق همین شماره، کاربر خود را شناسایی می کند. وجه مورد نظر، چند روز بعد به حساب مانی بوکرز شما اضافه می شود.

ارسال پول در حساب skrill

برای ارسال پول کافی است به تب send money بروید، و طبق دستور العمل پیش بروید، برای ارسال پول فقط نیاز به ایمیل طرف مقابل دارید (ایمیلی که شخص در مانی بوکرز با آن حساب باز کرده)
تراکنش و انتقال پول بسته به وضعیت کاربری شما دارد. شما می توانید به تب view limits مراجعه کنید و محدودیت های خود را ببینید. اگر بخواهیم پول به حساب شخص دیگری واریز کنیم در همان لحظه و به صورت آنی واریز می گردد، البته اگر شخص مقابل اکانت نداشته باشد (با همان ایمیلی که شما ارسال نمودید)، ابتدا سایت مانی بوکرز، یک ایمیل به شخص مقابل می زند، که با اون ایمیل یک حساب باز کند، بعد از باز کردن حساب، پول واریز می شود.

می توان مبلغ پرداختی را لغو کرد؟

بعد از اینکه مبلغ پرداختی به اکانت مدنظر ارسال شد پرداخت کامل شده باشد، امکان لغو کردن آن وجود ندارد ولی ممکن است که پرداخت شما در حالت pending باشد که در این حالت می توانید از طریق دستور العمل زیر، ارسال پول خود را لغو نمایید:
My Account > History
کارمزد هر پرداخت ۱درصد تا سقف نیم یورو می باشد.

Vpayment | اسکریل یا مانی بوکرز ، مزایای skrill ، وریفای moneybookers
وریفای کردن اسکریل:

حساب های اسکریل یا مانی بوکرز در دو نوع حقیقی و حقوقی قابل افتتاح میباشد که البته برای باز کردن حساب حقوقی نیازمند مدارک شرکتی و ثبت شده میباشد که عملا برای کاربران ایرانی مصرفی ندارد.

حساب های حقیقی در نوع Personal قابل بازگشایی برای کاربران ایرانی میباشد .

سیستم اهراز هویت در مانی بوکرز همانند سایر حساب ها وجود دارد و برای انتقالات بالای ارزی حتما نیاز به وریفای کردن حساب میباشد.
verify کردن مانی بوکرز از سه طریق امکانپذیر است:
۱- از طریق پستی : در این روش مانی بوکرز یک کد خاص را از طریق پست به نشانی که در حسابتان وارد کرده اید ارسال می کند و سپس شما با وارد کردن این کد در سایت مانی بوکرز آدرس و هویت خود را verify می کنید.
۲- از طریق کارت اعتباری : با یکبار شارژ کردن حساب از طریق یک کارت اعتباری معتبر که به اسم خودتان باشد می توانید حساب مانی بوکرزتان را وریفای کنید.
۳- از طریق حساب بانکی: با یک بار شارژ کردن حساب از طریق حساب ارزی معتبر که به نام و نشانی خودتان باشد میتوانید حساب مانی بوکرزتان را verify کنید.
verify شدن از طریق هر یک از این روشها باعث افزایش سقف مبادلات پولی شما در سیستم مانی بوکرز خواهد شد.

نکات مهم در کار با مانی بوکرز

۱- سعی کنید از طریق حساب ارزی معتبر که متعلق به خودتان باشد با این حساب کار کنید.
۲- از کارتهای اعتباری که متعلق به شخص خودتان نباشد برای شارژ حسابتان استفاده نکنید.
۳- حتما تاریخ تولدی را که در سایت هنگام ثبت نام وارد کرده اید نگهداری کنید چرا که در موارد زیادی نظیر ارسال پول یا فراموش کردن پسورد یا تغییر پسورد به آن نیاز خواهید داشت.
۴- نام و نام خانوادگی خود را دقیقا مطابق نامی که با آن حساب ارزی باز کرده اید وارد کنید.
۵- نشانی خود را درست و دقیق وارد کنید.

فراموش کردن رمز عبور حساب کاربری

یک مشکل که ممکن است برای خیلی ها اوایل کار با مانی بوکرز پیش بیاید این است که یک اکانت ساخته باشید و به علت عدم استفاده، مشخصاتش را فراموش کرده باشید و حالا می خواهید یک اکانت جدید باز کنید و نمی دانید مشکلی پیش میاید یا نه؟ طبق قوانین مانی بوکرز شما فقط می توانید یک اکانت داشته باشید اما این مساله ربطی به IP ندارد بلکه منظور این است که هر هویت حقیقی فقط میتواند یک حساب مانی بوکرز داشته باشد.
فرض کنید با اسم مشخصات حساب بانکی خود در مانی بوکرز یک حساب باز کرده باشید و بعدها چون مشخصات این حساب را فراموش کرده اید بخواهید یک اکانت جدید باز کنید. در چنین وضعیتی شک نکنید که ایحاد اکانت جدید دیر یا زود برای شما دردسرساز شده و منجر به حذف هر دو اکانت بدون هیچ اخطاری خواهد شد چرا که شما مجبورید برای تایید هویت خود در اکانت جدید نشانی و شماره حساب بانکی که به نام خودتان باشد را verify کنید که در اینصورت شما با یک هویت دو حساب ایجاد کرده اید ولی اگر علاوه بر شما همسرتان هم بخواهد با یک حساب بانکی دیگر یک اکانت مانی بوکرز ایجاد کند هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت اما اگر حساب قبلی خود در مانی بوکرز را اصلا Verify نکرده اید و نشانی و مشخصات غیرواقعی داده اید می توانید اقدام به گشودن یک حساب جدید کنید.
اگر مشخصات حساب اصلی تان را فراموش کردید دو راه خواهید داشت:
۱- درخواست پسورد از سایت که برای اینکار باید حتما تاریخ تولدی را که وارد کرده اید به یاد داشته باشید.
۲- ایجاد یک حساب جدید و اطلاع دادن به مسئولان سایت مانی بوکرز، که برای این کار در بخش ساپورت قسمتی ویژه همین مساله در نظر گرفته شده که اگر شما به اشتباه یا به دلیل اجبار دو حساب ایجاد کردید به مسئولان این سیستم اطلاع دهید تا اقدام لازم را انجام دهند.

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که با کمترین نرخ شارژ، انواع انتقال ارز را ( از طریق شارژ پی پال، وب مانی، اسکریل و ارسال حواله های وسترن یونیون و مانی گرام) انجام دهد. برای ثبت درخواست خود با هر مبلغی، به صفحه سفارش انتقال ارز مراجعه کنید.


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

(Visited 401 times, 1 visits today)