ترفندهای خرید بهتر بلیط هواپیما

در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی بر آن شدیم تا نکات مهمی در رابطه با خرید بلیط هواپیما و ترفندهای آن به اطلاع شما عزیزان برسانیم.

بلیط هواپیما را از چه سایتهایی با قیمت مناسب و مطمئن بخریم؟

Vpayment | ترفندهای خرید بهتر بلیط هواپیما ، از چه سایتی بلیط پرواز بخریم؟

ترفند اول: چگونه به یک سایت فروش بلیط هواپیما اعتماد کنیم؟

یک سایت مطمئن فروش بلیط هواپیما می­بایست حداقل دو شرط زیر را داشته باشد:

اول، نماد اعتماد الکترونیک:

این نماد باید در سایت فروشنده به وضوح مشخص باشد و با کلیک بر روی تصویر نماد اعتماد الکترونیک پنجره جدیدی باز می­شود که آدرس اینترنتی آن با https://trustseal.enamad.ir آغاز شده و اطلاعات سایت فروشنده شامل نام، تلفن و آدرس و .. را نشان می­دهد. این اطلاعات بایستی با اطلاعات مندرج در سایت فروشنده و آدرس اینترنتی وب سایت مطابقت داشته باشد.

Vpayment | ترفندهای خرید بهتر بلیط هواپیما ، از چه سایتی بلیط پرواز بخریم؟

دوم، مجوز سازمان هواپیمایی کشوری:

سایت فروشنده می­بایست در لیست سایت های مجاز سازمان هواپیمایی کشوری وجود داشته باشد. دقت داشته باشید که فقط سایت‌های موجود در این فهرست که تاریخ اعتبار مجوز آنها نگذشته باشد مورد تایید و مجاز به فروش بلیط هواپیما در داخل کشور می‌باشند.

Vpayment | ترفندهای خرید بهتر بلیط هواپیما ، از چه سایتی بلیط پرواز بخریم؟

ترفند دوم: یافتن بهترین قیمت فروش بلیط هواپیما

با افزایش تعداد سایتهای فروشنده بلیط هواپیما این سوال پیش می‌آید که چگونه بهترین چگونه بهترین قیمت بلیط را پیدا کنیم؟ چرا برای یک پرواز مشخص سایت­های مختلف قیمتهای متفاوتی ارائه می‌کنند؟ دلایل متعددی دارد که قیمت سایت های مختلف متفاوت است. عمده آنها عبارتند از:

تأمین کننده های متعدد و قیمت­های متفاوت:

سایت­های فروشنده بلیط هواپیما از شرکت­های مختلفی سرویس می‌گیرند و لذا قیمتهای متفاوتی برای یک پرواز ارائه می‌دهند و تامین‌کننده های اصلی این قبیل پروازها می­باشند. به عنوان مثال در پروازهای موسوم به چارتری، شرکت­ها و آژانس­های متعددی اقدام به ارایه سرویس با قیمت­های متفاوتی می­نمایند.

سیاست فروش:

فروش بلیط بر اساس سیاست فروش در شرکت­های مختلف متفاوت است. برخی از فروشنده ها بیشتر در تلاش برای جذب آژانس های مسافرتی همکار هستند و برخی دیگر بر فروش بلیط به مسافر یعنی مصرف ­کننده نهایی تمرکز دارند و بر همین اساس سود متفاوتی برای بلیط های خود در نظر می‌گیرند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش:

قیمت نهایی یک بلیط نباید تنها ملاک شما برای خرید بلیط هواپیما باشد و پشتبانی سایت فروشنده از پارامترهای مهم در انتخاب آن است. پیشنهاد می­شود از سایتی بلیط بخرید که تمام قوانین بلیط را به طور شفاف در هنگام نمایش نتایج جستجو و قیمت پرواز شرکت­های هواپیمایی مختلف نمایش دهد و پشتیبانی قابل قبولی داشته باشد. به هر حال این احتمال وجود دارد که شما مجبور به تغییر تاریخ بلیط و یا کنسل نمودن آن شوید و یا حتی ممکن است در فرآیند خرید مبلغ از حساب شما کسر شود اما بلیط به دست شما نرسد. لذا اگر برای اولین بار قصد خرید از سایتی را دارید، خوب است قبل از خرید تماسی با پشتیبانی آن سایت داشته باشید.

ترفند سوم: بهترین سایت فروش بلیط هواپیما در ایران کدام است؟

نمی‌توان جواب قطعی و ثابتی به این سوال داد زیرا همانطورکه در بالا اشاره شد با توجه به تامین پرواز توسط تامین‌کننده‌های مختلف، یک سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما لزوما ارائه کننده بهترین قیمت در همه مسیرها نیست. به عنوان مثال یک فروشنده ممکن است قیمت بهتری در پروازهای سیستمی داشته باشد و شرکت دیگری قیمت رقابتی در پروازهای موسوم به چارتری. همچنین ممکن است شرکتی در پروازهای داخلی بهترین نرخ را ارائه کند و فروشنده دیگر قیمت بهتر برای پروازهای خارجی و یا یک فروشنده در مسیرهای اروپایی قیمت بهتری دهد و فروشنده دیگر در مسیرهای آسیایی شرایط بهتری داشته باشد. پس چگونه از بین چند صد سایت فروش بلیط مورد نظر خود را تهیه کنیم؟

بهتر است به جای اینکه پرواز مورد نظر خود را در سایت­های مختلف فروش بلیط بررسی کنید، ابتدا با استفاده از موتورهای جستجو یا ابر جستجوگرهای پرواز (متاسرچ‌)، این کار را انجام دهید. از معروفترین موتورهای جستجوی پرواز در دنیا وب سایت SkyScanner.net است. در داخل کشور هم موتورهای جستجوی پرواز متعددی مانند Wego.ir وجود دارد که با کمی جستجو می­توانید لیست آنها را بیابید.

این ابر جستجوگرها سایتهای مختلف فروشنده پرواز را لیست کرده و وقتی شما پرواز مورد نظر خود را در آنها جستجو می‌کنید آنها اطلاعات این پرواز را برای سایت‌های فروشنده دریافت می‌کنند و نتایج آنها را یک­جا به شما نشان می‌دهند و بنابراین شما به راحتی می‌توانید در یک نگاه قیمت پرواز مورد نظر خود را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید و با کلیک بر روی سایت مورد نظر به سایت فروشنده منتقل شوید.

البته از آنجا که سایت‌های فروشنده بابت لیست شدن در متاسرچ‌ها باید به آنها کمیسیون دهند لذا اگر از طریق ابر جستجوگر به یک سایت فروشنده وصل شوید معمولا قیمت پرواز کمی بیشتر از وقتی است که مستقیما به سایت فروشنده وارد شوید.

در مقالات بعدی نکات دیگری برای انتخاب هوشمندانه یک پرواز بیان خواهد شد.

(Visited 86 times, 1 visits today)