آشنایی با آزمون GMAT، بخش های مختلف آزمون

آزمون GMAT یک امتحان استاندارد است که به طور معمول مورد نیاز پذیرش از Business school و رشته های مدیریت و MBA و امثالهم است.

Vpayment| آشنایی با آزمون GMAT ، آزمون جی مت، بخش های آزمون

آزمون GMAT شامل سه بخش است:

  • Analytical Writing

این بخش مشابه امتحان GRE می باشد. شامل دو موضوع writing می باشد که یکی issue a topic است و دیگری بررسی یک argument. نمرات AW در آزمون GMAT نسبت به GRE بالاتر است. علت اصلی آن اینست که یکی از تصحیح کننده ها یک برنامه کامپیوتری است (e-rater) و با رعایت کردن موارد گرامری و استفاده از یک چهارچوب منطقی می‌توان نمره خوبی در این بخش گرفت. نمره این بخش بین ۰ و ۶ می‌باشد که mean آن (با توجه به بولتن سال ۲۰۰۷) ۴٫۳ می باشد.

  • Quantitative

این بخش شامل سوالهای ریاضی است. با توجه به ماهیت computer-adaptive این امتحان نمره کامل گرفتن از این بخش به راحتی GRE نمی‌باشد. این بخش شامل دو نوع سوال است: problem solving و data sufficienc . بخش اول مسئله ریاضی است. بخش دوم سوالی مطرح می‌شود و دو فرض برای آن داده می‌شود. باید بررسی شود که آیا دو فرض داده شده برای پاسخگویی به سوال کافی است یا یکی به تنهایی کافیست و یا اصولا مسئله با فرضهای داده شده قابل حل نمی‌باشد. نمره این بخش از ۶۰ داده می‌شود.

  • Verbal

بخش verbal آزمون GMAT شامل موارد زیر است:

Reading comprehension

Sentence correction

Critical reasoning

نمره این بخش هم از ۶۰ محاسبه می‌شود. نمره انتهایی عددی بین ۲۰۰ و ۸۰۰ است که بر اساس نمرات بخشهای V و Q بدست می‌آید. که با توجه به rank دانشگاه مورد نظر نمرات بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ قابل قبول است.

مراکز آزمون:

ایرانیان بیشتر در مراکز دبی، استانبول و ابوظبی ثبت نام می‌کنند. متقاضیان بهتر است فاصله بین شهرهای دوبی تا ابوظبی را مد نظر داشته باشند تا در روز امتحان با خیالی آسوده در محل آزمون حضور داشته باشند. به شدت توصیه می شود روز قبل به شهر محل آزمون نقل مکان کنید.

تماس با customer service خاورمیانه، اروپا و آفریقا :

E-mail: GMATCandidateServicesEMEA@pearson.com

Telephone:+44(0)161 855 7219 , 9:00 a.m. to 6:00 p.m. BST

Fax: +44 (0) 161 855 7301

منابع آزمون:

بهترین منبع این امتحان official guideهای خود GMAT می‌باشد که نمونه سوالهای سالهای قبل است. کتابهای Kaplan, Barron’s, Manhattan , Princeton و سایر کتابهای مشابه هم برای این امتحان وجود دارد. از میان این کتاب ها Kaplan دید کلی خوبی از امتحان GMAT در اختیارتان می گذارد. استفاده از نرم افزارهای Barron و GMATPrep برای آمادگی بیشتر و آشنایی با نحوه کار کردن با برنامه آزمون موثر است. این کتابها و نرم افزارها در سایت http://www.gigapedia.org قابل دانلود میباشد. فقط باید قبل از دانلود رجیستر کرده باشید. رجیستر رایگان است.

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که بتوانند به راحتی پرداخت بین المللی خود (از قبیل خدمات پرداخت اینترنتی، ثبت نام آزمون های بین المللی، پذیرش دانشجو و خدمات مهاجرت و ویزا، هزینه چاپ مقالات، رزرو هتل، خدمات پست بین الملل) را انجام دهند. برای انجام این کار به صفحه خدمات پرداخت بین المللی وی پیمنت مراجعه نمایید.


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

(Visited 231 times, 1 visits today)