راهنمای پرداخت MRV Fee آمریکا

کلیه متقاضیان دریافت ویزای غیر مهاجرتی کشور آمریکا همانند ویزاهای نوع F1/F2، J1/J2،B1/B2 و … ، ملزم به پرداخت هزینه ای جهت تعیین وقت سفارت می‌باشند که این مبلغ MRV نام دارد. متقاضیان ورود به ایالات متحده، می‌بایست پس از تکمیل فرم DS-160 نسبت به پرداخت MRV Fee اقدام کنند.

به طور معمول و برای ویزاهای متداول همچون نوع F1/F2 ،J1/J2 ،B1/B2 هزینه MRV Fee برای متقاضی و همراهان شامل کودکان، برای هر نفر برابر با ١۶٠ دلار می‌باشد، اما ممکن است نیاز به پرداخت مبالغی اضافی، بسته به نوع ویزا و اینکه شهروند کدام کشور هستید، داشته باشید.

Vpayment | پرداخت MRV Fee ، مبلغ MRV ، تعیین وقت سفارت آمریکا

انتخاب محل سفارت آمریکا

لیست سفارتخانه های آمریکا در کشورهای اطراف در جدول زیر آمده است:

کشور شهر زبان مورد نیاز برای مصاحبه روش تعیین وقت لینک سایت سفارت
ترکیه آنکارا انگلیسی و فارسی آنلاین https://ais.usvisa-info.com/fa-tr/niv
امارات دوبی انگلیسی و فارسی آنلاین https://ais.usvisa-info.com/fa-ae/niv
ارمنستان ایروان انگلیسی و فارسی آنلاین https://ais.usvisa-info.com/fa-am/niv
آذربایجان باکو انگلیسی https://ais.usvisa-info.com/en-az/niv

مراحل درخواست ویزا

پس از انتخاب کشور مورد نظرتان برای درخواست ویزای ایالات متحده، توجه کنید که چنانچه پیش از این فرم DS-160 را تکمیل نکرده اید، ابتدا می‌بایست این فرم را از طریق این لینک پر نمایید و سپس با Application id خود که با پر کردن این فرم دریافت می‌کنید، مراحل زیر را طی کنید:

  • مراجعه به وب سایت رسمی خدمات ویزای آمریکا
  • انتخاب Nonimmigrant Visa Applicant
  • انتخاب کشور ایران (می‌توانید زبان فارسی یا انگلیسی را انتخاب کنید)
  • در صفحه بعدی یکی از سه کنسولگری امارات، ارمنستان یا ترکیه را انتخاب کنید.
  • در صورتی که تمایل به حضور در کنسولگری کشور دیگری به غیر از این سه کشور را دارید، در مرحله سوم به جای ایران روی آن کشور کلیک کنید. در صورتی که کشور مورد نظر شما در آن صفحه وجود ندارد (مثلا افغانستان)، در این صورت بایستی جهت تعیین وقت کنسولی، به طور جداگانه با سفارت مکاتبه کنید.
  • روی اعمال (Apply) کلیک کنید و در صفحه بعدی شرایط خود را مشخص کنید و به مرحله بعد بروید.
  • با ورود اطلاعات و ایجاد اکانت تا صفحه پرداخت پیش بروید. جهت مشاهده تقویم تعیین وقت سفارت ابتدا لازم است هزینه MRV با ویزا کارت یا مستر کارت پرداخت شود. پس از پرداخت، تقویم برای انتخاب زمان مصاحبه به شما نمایش داده می شود.

نکاتی پیرامون تعیین وقت سفارت آمریکا MRV Fee

بعد از پرداخت MRV Fee و مشاهده تقویم، به مدت یکسال از تاریخ پرداخت برای تعیین وقت سفارت مهلت دارید.

شما می‌توانید بعد از تعیین وقت، بدون پرداخت هزینه، تا حداکثر ۵ مرتبه زمان مصاحبه خود را، حتی تا یک روز پیش از مصاحبه تغییر دهید، اما تنها بدین شرط که در همان کنسولگری بخواهید وقت بعدی را انتخاب کنید. در صورتی که تمایل به تغییر کنسولگری داشته باشید، لازم است مبلغ MRV دوباره پرداخت شود. پرداخت MRV Fee غیر قابل بازگشت (Non-Refundable) می‌باشد.

در صورت ریجکت شدن، عدم حضور در مصاحبه و به طور کلی نیاز به حضور مجدد، لازم است هزینه MRV را دوباره پرداخت کنید.

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که بتوانند به راحتی پرداخت بین المللی خود (از قبیل خدمات پرداخت اینترنتی، ثبت نام آزمون های بین المللی، پذیرش دانشجو و خدمات مهاجرت و ویزا، هزینه چاپ مقالات، رزرو هتل، خدمات پست بین الملل) را انجام دهند. برای انجام این کار به صفحه خدمات پرداخت بین المللی وی پیمنت مراجعه نمایید.


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

(Visited 114 times, 1 visits today)