راهنمای پرداخت هزینه لندینگ فی کانادا

حق اقامت دائم لندینگ فی ، مبلغی است که برای اولین در فوریه ۱۹۹۵ توسط اداره مهاجرت کانادا از مهاجران به این کشور دریافت شد. در گذشته این مبلغ ۹۷۵ دلار کانادا بود ولی این روزها به ۴۹۰ دلار کاهش یافته است.

Vpayment | لندینگ فی کانادا ، اسکیل ورکر ، پرداخت حق اقامت کانادا

کانادا یکی از مقاصد ایرانیان است. برای گرفتن اخذ اقامت در کشور کانادا، روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها، روش ورود سریع (Express Entry) است که ایرانیان بیشتر با استفاده از این برنامه برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند. این برنامه مهاجرتی به دو دسته تقسیم می شود:

  • روش مهاجرت نیروی حرفه ای برای استان کبک (Quebec Skilled Worker)
  • روش مهاجرت نیروی حرفه ای برای دیگر استان‌های کانادا (Federal Skilled Worker)

جهت دریافت اقامت دائم در مرحله آخر از پروسه مهاجرت به کانادا (چه از روش نیروی کار فدرال و چه از روش نیروی کار کبک) شما می بایست هزینه ای را تحت عنوان هزینه حق اقامت دائم کانادا (Justify of Permanent Residence Fee) پرداخت کنید که این هزینه اصطلاحا لندینگ فی کانادا (Landing Fee) نامیده می شود.

علت دریافت حق اقامت دائم چیست؟

دولت فدرال کانادا بر این باور است که کسانی که اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند به یک سری امتیازات مالی دسترسی پیدا می کنند. برای مثال این افراد پس از ورود به کانادا به خدمات رایگان یا ارزان بسیاری از سازمان های کانادایی دسترسی خواهند داشت. همچنین ایشان در نهایت از خدمات رایگان پزشکی کانادا استفاده خواهند کرد. علاوه بر آن از نظر دولت کانادا داشتن اقامت دائم کانادا می تواند به صورت بالقوه فرد را در موقعیت مالی بهتری قرار بدهد. به همین دلیل دولت کانادا با استناد به قانون اداره مالی کانادا Financial Administrative Act مبلغ حق اقامت دائم RPRF را از کلیه کسانی که شرایط اقامت دائم دارند به جز موارد استثنا دریافت می کند.

چه کسانی از پرداخت حق اقامت دائم معاف هستند؟

  • فرزندان وابسته به فرد متقاضی مهاجرت به کانادا ولو آنکه سنشان بالای ۱۹ سال باشد یا متأهل باشند
  • افرادی که به خاطر مسائل انسان دوستانه Humanitarian مقیم کانادا می شوند با توجه به تغییرات در روند مهاجرت Federal skilled worker و Quebec skilled worker ممکن است این هزینه ها متفاوت باشند که لازم است جهت اطمینان از درستی هزینه ها، مراتب را از طریق سایت مهاجرت کانادا پیگیری نمایید.
  • علاوه بر موارد فوق، افراد دیگری هم هستند که نیاز به پرداخت حق اقامت دائم RPRF ندارند. شرح تمامی موارد استثنا از حوصله نوشته حاضر خارج است.

به طور کلی مبلغ لندینگ فی بعد از تایید مدیکال افراد پرداخت می شود اما می توان این کار را زودتر و در زمان تشکیل پرونده نیز انجام داد و رسید آن را به همراه تائید مدیکال ارائه داد. در نتیجه هنگامی که شما قصد پرداخت آنلاین لندینگ فی را دارید، دو گزینه زمانی پیش رو دارید:

  • در زمان پرداخت هزینه های Application Fee برای فرد اصلی و اعضای خانواده، هزینه لندینگ فی را نیز پرداخت نمائید. جدول مربوط به این کار در انتهای صفحه قرار دارد که با انتخاب کبک یا فدرال قابل مشاهده است.
  • در ابتدای فرآیند اقدام، تنها هزینه های اپلیکیشن فی فرد اصلی و اعضای خانواده را پرداخت کنید و لندینگ فی را در پایان کار و پس از تایید مدیکال به صورت جداگانه پرداخت نمایید. فرم مربوط به این کار در انتهای صفحه قرار دارد.

یادآوری: در صورتی که به هر دلیلی درخواست اقامت فرد در دفتر مهاجرت رد یا بسته شد هزینه لندینگ قابل پس گرفتن نیست.

هزینه لندینگ فی در برنامه اسکیل ورکر(Skilled Worker) کانادا

لندینگ فی کانادا برای تمامی برنامه های مهاجرتی که منتهی به اقامت دائم می شود، باید پرداخت شود و هزینه آن برای متقاضی اصلی و همسر او، هر کدام ۴۹۰ دلار کانادا است و برای فرزندان مبلغی پرداخت نمی شود. همچنین پرداخت این مبلغ به صورت آنلاین و از طریق ویزاکارت / مستر کارت قابل انجام است.

Vpayment | لندینگ فی کانادا ، اسکیل ورکر ، پرداخت حق اقامت کانادا

لازم است رسید پرداخت را همواره نزد خود نگاه دارید تا در صورت درخواست سفارت آن را ارائه نمایید. از آن جا که ممکن است در زمان بروز رسانی (Update) مدارک، رسید پرداخت لندینگ فی از شما درخواست شود در نگهداری این رسید دقت نمایید.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که با توجه به تغییرات در روند مهاجرت Federal skilled worker و Quebec skilled worker ممکن است این هزینه ها متفاوت باشند که لازم است جهت اطمینان از درستی هزینه ها، مراتب را از طریق سایت مهاجرت کانادا پیگیری نمایید.

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که بتوانند به راحتی پرداخت بین المللی خود (از قبیل خدمات پرداخت اینترنتی، ثبت نام آزمون های بین المللی، پذیرش دانشجو و خدمات مهاجرت و ویزا، هزینه چاپ مقالات، رزرو هتل، خدمات پست بین الملل) را انجام دهند. برای انجام این کار به صفحه خدمات پرداخت بین المللی وی پیمنت مراجعه نمایید.


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

(Visited 156 times, 1 visits today)