آشنایی با انواع تراکنش ها در پی پال

پی پال حسابی بین المللی است که با استفاده از آن می توان بسیاری از تراکنش های بین المللی را با کارمزد کمتر انجام داد. انواع تراکنش ها در پی پال شامل:

  • خرید از طریق درگاه پی پال
  • ارسال پول (Send Money) به دیگر حساب های پی پال
  • دریافت پول از سایر اکانت های پی پال
  • پرداخت Invoice های صادر شده توسط سایر کاربران پی پال
  • انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پال و بالعکس
  • انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به اکانت پی پال و بالعکس
  • بازگشت پول (refund) بخشی یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش

Vpayment | انواع تراکنش ها در پی پال ، transaction در پی پل

در ادامه توضیح مختصری در مورد سه نوع تراکنش نخست از انواع تراکنش ها در پی پال داده می شود.

انواع تراکنش ها در پی پال :

  • خرید از طریق درگاه پی پال

وقتی شما یک اکانت پی پال فعال دارای موجودی (Balance) یا متصل به یک حساب بانکی یا کارت نقدی یا اعتباری داشته باشید، می توانید با استفاده از آن در تمامی درگاه های پرداخت با پی پال در وب سایت های اینترنتی خرید کنید. بدین ترتیب که پس از اضافه کردن کالای مورد نظر به سبد خرید خود، با کلیک بر روی کلید Buy که به رنگ نارنجی است و لوگوی پی پال در آن قابل مشاهده است، به صفحه مشخصی در وب سایت PayPal هدایت می شوید. سپس پی پال این امکان را به شما می دهد تا وارد اکانت پی پال خود شوید و پس از تایید مبلغ و ورود داده های لازم، خرید را با استفاده از اکانت پی پال خود تکمیل نمایید.

پس از انجام هر خرید در درگاه های پی پال، یک رسید به شما نمایش داده می شود که در داخل حساب کاربری پی پال شما نیز قابل مشاهده است. یک نسخه از این رسید نیز به ایمیل آدرس شما فرستاده می شود.

  • ارسال پول (Send Payment/Send Money) به دیگر حساب های پی پال

شما از طریق پی پال می‌توانید به سایر حسابهای پی پال پول انتقال دهید و به عبارت دیگر برای آنها پول ارسال کنید. این کار مشابه با همان کاری است که شما در رابطه با حساب های بانکی خود در ایران تحت عنوان کارت به کارت، حواله بانکی، پایا و ساتنا انجام می دهید.

برای ارسال پول یا (Send Money) در PayPal تنها چیزی که نیاز دارید، آدرس ایمیلی است که اکانت پی پال طرف مقابل با آن ساخته شده است که به آن PayPal Account یا PayPal ID می گویند.

حداکثر مبلغ یک تراکنش در پی پال می تواند ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا یا معادل تقریبی آن به سایر ارزها باشد. به عنوان مثال سقف یک تراکنش در پی پال ۸,۰۰۰ یورو یا ۱۲,۵۰۰ دلار کانادا است. همچنین برای انجام این کار پی پال کارمزد بین ۲.۵ تا ۴ درصد را محاسبه می کند و از مبلغ انتقال داده شده کم می شود.

  • استفاده از خدمات دریافت پول پی پال

پی پال نه تنها پرداخت را برای کاربران ساده کرده، بلکه دریافت پول را نیز برای صاحبان کسب و کار و افرادی که کسب و کار خانگی (Home Business) دارند نیز ساده کرده است. به طور مثال اگر شما خدماتی مثل برنامه نویسی، طراحی گرافیک، تهیه عکس و ترجمه را برای وب سایت‌های خارجی انجام می‌دهید، بسیاری از این وب سایت‌ها یکی از روش های پرداخت خود به ارائه کنندگان خدمات را پرداخت از مسیر پی پال قرار داده اند.

روش دیگر برای دریافت پول از دیگران این است که کافی است شما، آدرس اکانت پی پال (PayPal Account یا PayPal ID) خود را در اختیار آنها بگذارید تا پول را برای شما از روش Send Money ارسال کنند.

همچنین در صورتی که حساب کاربری شما امکانات لازم را داشته باشد، می توانید با صدور Invoiceی که از داخل اکانت پی پال خود به نام آنها تهیه کرده اید، و ارسال آن، امکان پرداخت پول را برای آن ها فراهم کنید.

 Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که با کمترین نرخ شارژ، انواع انتقال ارز را ( از طریق شارژ پی پال، وب مانی، اسکریل و ارسال حواله های وسترن یونیون و مانی گرام) انجام دهد. برای ثبت درخواست خود با هر مبلغی، به صفحه سفارش انتقال ارز مراجعه کنید.


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

(Visited 618 times, 1 visits today)