کارمزدها در پی پال (PayPal) و نحوه محاسبه آن در تراکنش ها

پی پال بعنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شبکه ارسال آنلاین پول، بسته به نوع حساب و همچنین استفاده از حساب، کارمزدی را از کاربران خود کم می کند. میزان کارمزدها در پی پال برای تراکنش های مالی در داخل کشور آمریکا متفاوت از ارسال به سایر کشورها محاسبه می شود. در این نوشته به توضیح میزان کارمزدهای پی پال پرداخته می شود.

باز کردن اکانت پی پال:

باز کردن اکانت در پی پال شامل هیچ نوع هزینه و یا کارمزدی نیست. اما به دلیل مشکلات مربوط به تحریم و سختگیری های شرکت پی پال در این زمینه، باز کردن اکانت از داخل ایران به راحتی امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است که باز کردن اکانت در پال، به تنهایی کافی نیست و برای انجام تراکنش، نیاز به وریفای شدن اکانت است. برای وریفای شدن اکانت پی پال خود می توانید از مسترکارت ویژه پی پال Vpayment استفاده کنید.

Vpayment | انواع تراکنش ها در پی پال ، transaction در پی پل

انواع کارمزدها در پی پال :

پی پال برای نقل و انتقالات مالی کارمزدهایی دارد که اشخاص استفاده کننده از این سرویس، ملزم به پرداخت کارمزدهایی هستند که این کارمزدها در پی پال ، بسته به مقدار انتقال پول و نوع کشور هدف در انتقال پول متفاوت است. این کارمزدها به شرح زیر است:

  • ارسال پول از حساب پرسونال پی پال (Paypal Persoanl Account):

اگر ارسال پول به/از داخل مرزهای آمریکا باشد: اگر در داخل آمریکا باشید و بخواهید برای اقوام یا دوستانتان در آمریکا پول ارسال کنید نیاز به پرداخت کارمزد نخواهد بود در صورتیکه از حساب پی پال یا حساب بانکی، یا ترکیبی از این دو برای ارسال پول استفاده کنید. اما اگر برای ارسال از دبیت کارت یا کردیت کارت استفاده کنید، این کارمزد ۲.۹% مبلغ ارسالی به اضافه ۰.۳۰$ آمریکا خواهد بود. بطور مثال اگر بخواهید ۱۰۰۰ دلار با کردیت کارت بفرستید، کارمزد آن ۳.۲۰$ (۲.۹+۰.۳۰) دلار آمریکا خواهد بود.

  • اگر ارسال پول به /از خارج از مرزهای آمریکا باشد (Cross Boarder Fee):

اگر شما در خارج از کشور آمریکا زندگی می کنید و قصد ارسال پول برای دوست یا آشنایی در هرجای دنیا را داشته باشید و از بالانس پی پال یا حساب بانکی، و یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید، مبلغ کارمزد بین ۰.۳ درصد تا ۳.۹ درصد خواهد بود. در حالتی که بخواهید از دبیت کارت (Debit Card) و یا کردیت کارت استفاده کنید، از ۲.۹% تا ۷.۴% مبلغ ارسالی به عنوان کارمزد کسر خواهد شد.

  • دریافت پول در حساب پرسونال پی پال (Paypal Persoan Account):

در حالت کلی، گیرنده کارمزدی پرداخت نمی کند، مگر در شرایطی که فرستنده کارمزد ارسالی را به گیرنده واگذار کند. در این شرایط مبالغ کارمزدی که در قسمت ارسال پول، توضیح دادیم بر عهده گیرنده خواهد بود. گیرنده پول می تواند از پرداخت کارمزد امتناع کند. در این صورت پول به حساب فرستنده برگشت خورده و نقل و انتقالی انجام نخواهد شد. لازم به تاکید است که این حالت، یعنی واگذاری کارمزد به گیرنده، فقط در حساب پرسونال پی پال امکان پذیر است.

در شرایطی که گیرنده، گزینه Request Money (درخواست پول) در پی پال را بزند، و از دوستان یا اقوام تقاضای پول کند، کارمزدی مطابق کارمزد ارسال پول از حساب پرسونال پی پال به او تعلق خواهد گرفت.

  • خرید کالا و خدمات از طریق پی پال (Purchase Payments: Goods & Services):

پی پال کارمزدی از خریدار دریافت نمی کند. تنها در خریدهای بین المللی، در شرایطی که تبدیل ارز وجود داشته باشد، ممکن است که کارمزد اندکی به خریدار تعلق بگیرد.

فروش کالا و خدمات از طریق پی پال:

– در آمریکا: برای فروشندگانی که مثلا در سایت ebay محصولاتشان را به فروش می رسانند و هزینه محصولات را از طریق پی پال دریافت می کنند کارمزدی منظور شده است. این کارمزد به ازای هر تراکنش ۲.۹درصد به اضافه ۰.۳۰$ (دلار آمریکا) خواهد بود.

– خارج از آمریکا و بصورت بین المللی (Internation Purchase): در این حالت ۳.۹% درصد از هر تراکنش، به اضافه یک مبلغ ثابت کارمزد دریافت میشود. این مبلغ ثابت بسته به ارزی که پرداخت با آن انجام شده متفاوت است.

  • ارسال صورتحساب و درخواست پرداخت پول از طریق پی پال (Requesting Money & Invocie):

در حال حاضر کارمزد مورد نیاز برای ارسال صورتحساب به مشتری و درخواست پرداخت مبلغ، ۰.۳۰ دلار آمریکا به اضافه درصدی از مبلغ می باشد. این درصد بین ۱.۹% تا ۲.۹% متغیر می باشد.

  • خروج پول از حساب پی پال:

خارج کردن پول از حساب پی پال به حساب بانکی، شامل کارمزد نمی شود. در صورتیکه کاربر بخواهد مبلغ را بصورت چک دریافت کند، ۱.۵۰ دلار بعنوان کارمزد از حساب کاربر کم می شود.

در نوع دیگری از تقسیم بندی، کارمزدهای پی پال به شرح زیر است:

کارمزدهای پی پال وقتی فرستنده و گیرنده در یک کشور مشابه کارمزدهای پی پال وقتی فرستنده و گیرنده در دو کشور متفاوت
۱ الی ۳۰۰۰ دلار ۲.۹ % از کل مبلغ +۳۰ سنت ۳.۹ % از کل مبلغ +۳۰ سنت
۳۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ دلار ۲.۵ % از کل مبلغ +۳۰ سنت ۳.۵ % از کل مبلغ +۳۰ سنت
۱۰۰۰۰ دلار به بالا ۲.۲ % از کل مبلغ +۳۰ سنت
۱۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰ دلار ۳.۲ % از کل مبلغ +۳۰ سنت
۱۰۰۰۰۰ دلار به بالا ۲.۹ % از کل مبلغ +۳۰ سنت

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که با کمترین هزینه، انواع انتقال ارز را ( از طریق شارژ پی پال، وب مانی، اسکریل و ارسال حواله های وسترن یونیون و مانی گرام) انجام دهد. برای ثبت درخواست خود با هر مبلغی، به صفحه سفارش انتقال ارز مراجعه کنید.


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

(Visited 280 times, 1 visits today)