Mass Payment در پی پال و نحوه استفاده از آن

Mass Payment قابلیتی در پی پال (Paypal) است که به کاربر اجازه می دهد چندین پرداخت را بصورت همزمان و در قالب یک دسته انجام دهد. پرداختهای جمعی مثل جوایز، کمیسیون ها و یا حتی پرداخت حقوق کارکنان.

اگر برای اولین بار قصد استفاده از Mass Payment را دارید، لازم است که با بخش پشتیبانی مشتریان پی پال (Paypal Customer Support) تماس بگیرید تا قابلیت Mass Payment برای شما فعال شود. لازم به ذکر است که این قابلیت فقط بر روی حساب های بیزینس (Businees) و پریمیر (Primier) که وریفای شده باشند قابل اجراست. بدین معنا که حساب هایی که پرسونال هستند، نمیتوانند از Mass Payment بهره ببرند.

Mass Payment | Vpayment در پی پال ، نحوه استفاده از مس پیمنت

نحوه استفاده از Mass Payment در پی پال :

۱- فایل پرداخت از قبل آماده شود و مستقیم در سایت پی پال آپلود شود. در یک فایل میتوان تا ۵۰۰۰ هزار پرداخت را دسته بندی و آپلود کرد. هر خط فایل، دربرگیرنده اطلاعات یک پذیرنده است. فرمت های مختلفی که میتوان فایل خود را در سایت آپلود کرد عبارتند از:

.TXT

.CSV

.DAT

۲- وارد کردن اطلاعات از طریق (Application Program Interface) API : API قابلیتی است که به وبسایت یا نرم افزارهای موبایل افزوده میشود و از طریق آن می توان تراکنش و حساب خود را مدیریت کرد. این قابلیت برای استفاده توسعه دهندگان وب و و کد نویسان ایجاد شده است.

نحوه پردازش Mass Payment :

زمانی که یک Mass Payment شروع می شود، پی پال تک تک درخواست های پرداخت را بررسی می کند، سپس کل مبلغ مورد نیاز به اضافه کارمزد آن، از حساب کاربر کم کرده و نزد پی پال نگه می دارد تا به ازای پرداخت هر کدام از درخواست ها، مبلغ را به حساب گیرنده واریز کند.

پی پال به افرادی که حساب پی پال ندارند، پیامی مبنی بر آماده بودن پرداخت می فرستد و از آنها میخواهد که برای دریافت پول یک اکانت پی پال ایجاد کنند. در صورتی که شخص تا ۳۰ روز اکانت پی پال نسازد، پول به حساب فرستنده برگشت می خورد. فرایند Mass Payment بسته به تعداد پرداخت ها میتواند بین چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

وقتی فرایند پرداخت بصورت کامل به پایان رسید، پی پال به کاربری که درخواست Mass Payment داشته پیغام می دهد. در اینجا کاربر می تواند وارد حساب کاربری پی پال خود شده و جزئیات پرداخت ها را مشاهده کند.

کارمزد در Mass Payment :

اگر دریافت کنندگان پول در آمریکا باشند، ۲% از کل مبلغی که در لیست قرار دارند بعنوان کارمزد کسر خواهد شد. همچنین در نهایت این مبلغ می تواند به ازای هر کدام از پرداخت های لیست، ۱ دلار آمریکا باشد.

اما اگر دریافت کنندگان پول خارج از آمریکا باشند، ۲% از کل مبلغ بعنوان کارمزد توسط پی پال از حساب کسر می شود. همچنین این مبلغ در نهایت ۲۰ دلار به ازای هر پرداخت خواهد بود.

توجه کنید که پرداخت کارمزد با فرستنده مبلغ است.

Vpaymentاین امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که با کمترین نرخ شارژ، انواع انتقال ارز را ( از طریق شارژ پی پال، وب مانی، اسکریل و ارسال حواله های وسترن یونیون و مانی گرام) انجام دهد. برای ثبت درخواست خود با هر مبلغی، به صفحه سفارش انتقال ارز مراجعه کنید.


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

(Visited 315 times, 2 visits today)