راهنمای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه ها

بسیاری از سرویسهای دانشگاهی و پژوهشی رایگان نبوده و تنها روش پرداخت وجه این سرویسها از طریق کارتهای اعتباری بین المللی امکان پذیر است، که متقاضیان اینگونه خدمات و سرویس ها میتوانند از خدمات کارتهای اعتباری ما (ویزا، مستر کارت و پی پال) جهت پرداخت اینگونه هزینه ها استفاده نمایند. یکی از این پرداخت های دانشگاهی، هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های خارجی است.

مراحل پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های خارجی:

مراحل پرداخت اپلیکیشن فی متناسب با نوع دانشگاه و کشور مربوطه متفاوت می باشد و معمولاً بصورت زیر است:

  • انتخاب دانشگاه
  • پیدا کردن سایت دانشگاه
  • ایجاد اکانت کاربری
  • ورود اطلاعات به سایت دانشگاه شامل: اطلاعات هویتی، رزومه تحصیلی و شغلی، علایق پژوهشی، تصویر (اسکن) مدارک تحصیلی، نمرات آزمون های زبان (مانند iBT، GRE یا GMAT)، ترم مورد نظر برای شروع تحصیل (مثلا ترم پاییز ۲۰۱۸)، SOP و توصیه نامه ها (Recommendations)
  • ذخیره کردن اطلاعات
  • ادامه مراحل تا رسیدن به صفحه پرداخت

Vpayment | پرداخت هزینه اپلیکیشن ، هزینه Application Fee ، سوئد ، کانادا

نکاتی درباره اپلیکیشن فی (Application Fee)

اپلیکیشن فی معمولاً در آمریکا و کانادا Non-Refundable می باشد، یعنی در صورت رد پرونده شما، پول پرداختی شما باز نمی گردد.

معمولاً پس از سابمیت Application امکان اصلاح اطلاعات آن وجود ندارد، البته به جز پیوست مدارک تکمیلی توسط شما و پر کردن توصیه نامه ها توسط استادها که بعد از Submit قابل انجام است. بنابراین پیش از پرداخت Application Fee و Submit اپلیکیشن لازم است از صحت اطلاعات خود و ارسال کامل اطلاعات، مطمئن شوید.

اطلاعات وارد شده در فرم اپلیکشن آنلاین مبنای اصلی بررسی پرونده متقاضیان است و سایر مدارکی که پس از Submit اپلیکیشن برای دانشگاه پست می شود، علیرغم لزوم و اهمیت تا حدودی جنبه پشتیبانی و اثبات داده های فرم اولیه را دارد بنابراین، دقت لازم را در ورود اطلاعات خود داشته باشید.

به تاریخ ددلاین (Deadline) پرداخت Application Fee دانشگاه مد نظر خود دقت کنید چرا که شما تا پایان آن تاریخ (معمولا ساعت ۲۴) به وقت محلی آن دانشگاه (ایالت و کشور) مهلت دارید اپلیکیشن خود را Submitکنید.

مبلغ اپلیکیشن فی (Application Fee) برای هر دانشگاه متفاوت است اما به طور معمول عددی بین ۱۵ تا ۱۰۰ دلار در آمریکا و ۱۵ تا ۱۶۰ دلار در کانادا می باشد و معمولا به صورت آنلاین و با کارت های مستر و ویزا قابل پرداخت هستند.

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (Application Fee) در دانشگاه های سوئد

تحصیل در کشور سوئد در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس برای دانشجویان ایرانی و سایر کشورهای غیر اروپایی، مشمول پرداخت شهریه و اپلیکیشن فی به مبلغ ۹۰۰ کرون می باشد. اما برای دوره دکترا، این وضعیت متفاوت است و دوره تحصیلی دکترا (PhD) در کشور سوئد شغل محسوب شده و دانشجو ماهانه از دانشگاه حقوق می گیرد.

متقاضیان می بایست به ازای هر ترم یک اپلیکیشن فی پرداخت کنند و فارغ از اینکه چند رشته و واحد(Course) برای اپلای انتخاب کرده باشند یا اینکه در کدام نوبت از اخذ پذیرش آن ترم اقدام می کنند، همان ۹۰۰ کرون را پرداخت کنند.

روش پرداخت مطمئن و سریع اپلیکیشن فی، پرداخت آنلاین و با استفاده از ویزا کارت و مستر کارت است، البته امکان پرداخت به روش Bank Transfer (حواله بانکی) هم وجود دارد. مهلت پرداخت اپلیکیشن فی، بستگی به شروع ترم تحصیلی شما دارد.

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (Application Fee) برنامه اسکیل ورکر کانادا

یکی از محبوب ترین برنامه های ورود به کشور کانادا برای ایرانیان برنامه ورود سریع (Express Entry) است که برنامه ای مهاجرتی بر مبنای جذب نیروی کار متخصص (اسکیل ورکر) است. این برنامه برحسب اینکه شما قصد مهاجرت به کدام استان کانادا را دارید به دو بخش تقسیم می شود:

  • Quebec Skilled Worker (برنامه مهاجرتی نیروی حرفه ای برای استان کبک)
  • Federal Skilled Worker (برنامه مهاجرتی نیروی حرفه ای دیگر استان های کانادا)

هزینه های برنامه اسکیل ورکر کانادا

نکته مهم در بحث هزینه اپلیکیشن فی کانادا این است که متقاضیان استان کبک بایستی یک مرحله پرداخت بیشتر نسبت به متقاضیان سایر استان ها انجام دهند زیرا هزینه ی کبک شامل دو بخش است، که مرحله اول آن هزینه اختصاصی برای مهاجرت به استان کبک و مرحله دوم آن پس از رسیدن پرونده به بخش فدرال است که از اینجا به بعد هزینه ها به همان اندازه اسکیل ورکر فدرال است، در واقع متقاضیان کبک یک مرحله ی پرداختی بیشتر دارند.

فهرست مبالغ به تفکیک برنامه فدرال و کبک در ادامه آمده است:

  • مهاجرت از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال (Federal Skilled Worker)

این برنامه برای مهاجرت به سرتاسر کانادا به غیر از استان کبک می باشد. اپلیکیشن فی این برنامه ۵۵۰ دلار کانادا برای متقاضی اصلی و ۵۵۰ دلار برای همسر او جهت بازگشایی پرونده و انجام پروسه کار در بخش فدرال می باشد. این مبلغ برای همراه زیر ۱۹ سال شخص متقاضی، مبلغ ۱۵۰ دلار کانادا بجای ۵۵۰ دلار می باشد. علاوه بر این، هزینه های دیگری چون هزینه ی لندینگ فی به مبلغ ۴۹۰ دلار و دیگر هزینه ها از قبیل تست زبان، ارزیابی مدارک تحصیلی، مدیکال، Clearance و ترجمه مدارک نیز از شما گرفته می شود.

  • مهاجرت از طریق برنامه اسکیل ورکر کبک (Quebec Skilled Worker)

این برنامه تنها برای مهاجرت به استان کبک می باشد و همانطور که گفته شد متقاضیان کبک قبل از رسیدن پرونده به مرحله فدرال بایستی هزینه Application Fee (اپلیکیشن فی) کبک را جهت آغاز روند مهاجرت پرداخت کنند که این هزینه برای فرد اصلی ۷۶۵ دلار کانادا و برای هر یک از همراهان ۱۶۴ دلار می باشد. علاوه بر این، هزینه های دیگری چون هزینه ی لندینگ فی به مبلغ ۴۹۰ دلار و دیگر هزینه ها از قبیل تست زبان، ارزیابی مدارک تحصیلی، مدیکال،Clearance و ترجمه مدارک نیز از شما گرفته می شود.

روش پرداخت Application Fee

“اپلیکیشن فی کانادا در برنامه فدرال” از طریق مسترکارت/ویزا کارت قابل پرداخت است اما در مورد “کبک” و “اپلیکیشن فی متقاضی اصلی در برنامه فدرال” می توانید هزینه ها را به صورت آفلاین نیز بپردازید. پیش از این، پرداخت “کبک” و “اپلیکیشن فی متقاضی اصلی در برنامه فدرال” تنها از طریق سند اعتباری Money Order (مانی اردر) یا Bank Draft (بانک درفت – چک بین بانکی) قابل انجام بود.

روش کار در پرداخت آفلاین بدین صورت بود که ابتدا شما فرم مربوط به پرداخت را پر کرده، اطلاعات کارت اعتباری را در آن نوشته و این برگه را پرینت گرفته و پس از امضای آن، این برگه را به همراه دیگر مدارک ارسال می کنید.

پرداخت با کارت اعتباری یا مانی اوردر و Bank Draft ؟

در صورت مشمول بودن به ریفاند یا بازگشت پول، در صورتی که از کارت اعتباری استفاده کرده باشید، کار شما در زمان بسیار کمتری انجام می شود. هزینه ی پرداخت با کارت اعتباری قدری کمتر از Money Order خواهد بود.

همچنین جهت پیگیری اینکه هزینه پرداخت شده یا خیر، در Money Order وBank Draft نیاز به مکاتبه با بانک دارید ولی با کارت اعتباری تنها کافیست وارد پنل کاربری کارت خود شده و در صورتی که پول از حساب شما کسر شده باشد، متوجه خواهید شد که پرداخت شما انجام شده است.

با توجه به تغییرات اخیر در روند مهاجرت Federal و Quebec ممکن است این هزینه ها متفاوت باشند که لازم است جهت اطمینان از درستی هزینه ها، مراتب را از طریق سایت CIC پیگیری نمایید. همچنین فهرستی کامل از هزینه های قابل پرداخت در سایت سفارت کانادا را در اینجا می توانید مشاهده نمایید.

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که بتوانند به راحتی پرداخت بین المللی خود (از قبیل خدمات پرداخت اینترنتی، ثبت نام آزمون های بین المللی، پذیرش دانشجو و خدمات مهاجرت و ویزا، هزینه چاپ مقالات، رزرو هتل، خدمات پست بین الملل) را انجام دهند. برای انجام این کار به صفحه خدمات پرداخت بین المللی وی پیمنت مراجعه نمایید.


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

(Visited 276 times, 1 visits today)