تفاوت کارت های اعتباری ارزی چیست؟

کارت های اعتباری ارزی مختلفی مانند ویزا کارت، مسترکارت، امریکن اکسپرس، یونیون پی، دیسکاور کارت و … در حال کار هستند و به مشتریان خدمات پرداخت بین المللی ارائه می کنند. اما تفاوت کارت های اعتباری (credit card) در چیست؟

Vpayment | تفاوت کارت های اعتباری ، ویزاکارت ، مسترکارت ، دیسکاور

ابتدا باید بدانید که شبکه های پرداخت یاد شده هیچ کدام به خودی خود بانک نیستند و شبکه هایی هستند مانند شبکه شتاب که هم اکنون در ایران فعال است، اما فرق این شبکه ها با شبکه شتاب این است که به صورت جهانی کار می کنند از دور افتاده ترین روستا در افریقای جنوبی تا نیویورک شما به هر کجا که پا بگذارید ممکن است خودپرداز ویزا یا مستر کارت و یا پایانه فروش آن را ببینید.

بانک ها و موسسات مالی اعتباری جهان ابتدا توسط شبکه ویزا کارت، مسترکارت یا سایر کارت ها بررسی شده و پس از اخذ مجوزهای لازم از این دو موسسه می توانند کارت اعتباری مدنظر را صادر کنند.

ویزا کارت و مسترکارت در قالب بانک ها !

قوانین بانک عامل، قوانین بانک مرکزی بانک عامل، قوانین ویزا کارت و مستر کارت همگی با هم تلفیق می شوند و تفاوت ها را می آفرینند. به زبان ساده‌تر این که ویژگی جزئی ویزا کارت و مسترکارت توسط بانک ها مشخص می شود به این ترتیب که ممکن است یک بانک ویزا کارت به ارز دلار بدهد اما بانک دیگری ویزا کارت به ارز درهم بدهد و بانک بعدی ویزا کارت به ارز یورو.

هر بانک استاندارد دهی کارت های خودش را دارد به عنوان مثال طبقه بندی کارت ها به کلاسیک، گلد و … فقط کاربرد داخل بانکی دارد ممکن است یک بانک به ویزا کارت خودش که روزانه ۲۰۰۰ دلار سقف برداشت دارد نام “کلاسیک” بدهد و دیگری به این کارت نام ویزا کارت سفید را بدهد. همینطور ممکن است ویزا کلاسیک یک بانک سقف برداشت روزانه ۱۵۰۰ دلار داشته باشد و دیگری سقف برداشت ۴۰۰۰ دلار. پس در دنیا بین ویزا کارت و مسترکارت، هیچ ویژگی ثابت و مشخصی وجود ندارد و این بانک ها هستند که کارت های خود را دسته بندی می کنند، نام گذاری می کنند و به مشتریان ارائه می کنند.

تفاوت بین شبکه های پرداخت ویزا کارت و مسترکارت و

از جنبه های دیگری که تفاوت کارت های اعتباری قابل بررسی است، شبکه های پرداخت کارتهای اعتباری است. بین شبکه های پرداخت تفاوت هایی وجود دارد مثلا شبکه دیسکاور به گستردگی ویزا کارت و مستر کارت نیست. اما عموما ۹۹% پایانه های ویزا کارت و مسترکارت یکی هستند و این دو شبکه گسترده ترین خدمات مالی دنیا را در پهنه جهان ارائه می کنند. اما باوری که به صورت عمومی وجود دارد این است که شبکه ویزا کارت در امریکا بهتر پاسخگویی دارد و مسترکارت در دیگر نقاط دنیا جوابگویی بهتری دارد. امریکن اکسپرس و دیسکاور نیز پذیرش کمتری دارند .

به طور کلی نرخ پذیرش هر شبکه کارت اعتباری به شرح زیر است:

  • ۷۲ % پذیرنده ها : ویزا کارت و مستر کارت و امریکن اکسپرس و دیسکاور
  • ۳ % پذیرنده ها : ویزا کارت و مسترکارت و امریکن اکسپرس
  • ۷ % پذیرنده ها : ویزا کارت و مستر کارت و دیسکاور
  • ۹ % پذیرنده ها : فقط ویزا کارت و مسترکارت

تعداد خیلی محدودی از پذیرنده ها هستند که فقط ویزا کارت و یا فقط مستر کارت قبول می کنند.

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که با کمترین نرخ شارژ و بدون هزینه صدور، مستر کارت مجازی صادر نماید. برای ثبت سفارش مسترکارت با هر مبلغی، به صفحه صدور مستر کارت مجازی مراجعه کنید.

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

(Visited 378 times, 1 visits today)