چگونه تفاوت ویزاکارت و مسترکارت اصلی و تقلبی تشخیص دهیم؟

ویزاکارت و مسترکارت یکی از رایج ترین کارت های اعتباری بین المللی هستند که توسط موسسات معتبر بین المللی در آمریکا صادر شده و بالاترین کاربرد را برای دارنده کارت در خریدهای بین المللی دارند. مجوز صدور ویزاکارت ها و مسترکارت ها را بانک ها و موسسات مالی بین المللی دارند که از اعتبار کافی برخوردار باشند. انواع و اقسام این کارت ها بسته به نیاز افراد صادر می شود ولی در این بین برخی افراد نمونه جعلی و تقلبی ویزاکارت و مسترکارت اصلی را نیز تولید کرده و گاها این کارت ها دست افراد ناآگاه دیده می شود. در عکس زیر برخی نشانه های ویزاکارت اصلی را مشاهده می کنید.

Vpayment | تفاوت ویزاکارت یا مسترکارت اصلی و تقلبی ، مستر کارت و ویزا کارت جعلی

تفاوت ویزاکارت و مسترکارت اصلی و تقلبی :

  1. لوگوی ویزا : لوگوی آبی و طلایی ویزا معمولا بر روی یک کادر سفید در یکی از گوشه های کارت ظاهر می شود. معمولا مکان این لوگو در سمت راست و پایین کارت است اما ممکن است این مکان به گوشه های دیگر تغییر کند.
  2. شماره کارت : شماره کارت ۱۶ رقمی، این شماره برای شبکه ویزا با عدد ۴ و برای مسترکارت با عدد ۵ شروع می شود. شماره کارت به وضوح مشخص است و فاصله های منظم دارد.
  3. BIN : این عدد کد شناسایی بانک صادر کننده کارت است. مخفف Bank Identification Number است.
  4. تاریخ صدور : در برخی کارت ها، در این قسمت تاریخ صدور را مشخص میکنند.
  5. تاریخ انقضاء : در این قسمت تاریخ اعتبار کارت مشخص می شود این تاریخ باید به صورت mm/yy نوشته شده باشد.
  6. نام دارنده کارت : در این قسمت باید نام به صورت برجسته نوشته شده باشد ، هرچند در برخی کارتهای بی کیفیت این نام فقط به صورت چاپی مشخص میشود، دقت کنید هنگامی که روی آن دست می کشید باید پستی و بلندی را حس کنید.
  7. چیپ : برخی کارت های با کیفیت و صادر شده از بانکهای معتبر دارای چیپ هستند.
  8. هولوگرام : برای ویزاکارت هولوگرام کبوتر و برای مسترکارت هولوگرام لوگوی مسترکارت بر روی بیشتر کارتها ظاهر می شوند. این هولوگرام می تواند هر جای کارت باشد. هولوگرام بخشی از کارت است و قابل جدا شدن نیست.
  9. کارت های عمودی: برخی کارت ها عمودی هستند و نوشته های کوچکی دارند، در این کارت ها نوشته ها برجسته نیستند و پرینت لیزری شده اند.
  10. Mini Card : برخی کارت ها به صورت کوچک صادر می شود. این کارت ها معمولا الکترون هستند.
  11. نوار مغناطیسی : تمامی کارت ها باید این نوار مغناطیسی را داشته باشند، این نوار شامل تمامی اطلاعات دارنده حساب، اطلاعات حساب و کارت است. هنگامی که شما در یک پایانه فروش (POS) کارت خود را می کشید رسیدی به شما میدهد که باید مطابق با مشخصات کارت باشد.
  12. محل امضا : مکانی است که صاحب کارت باید امضا کند. هنگامی که شما در فروشگاهی خرید می کنید و کارت خود را استفاده می کنید امضای شما با امضای کارت تطبیق داده می شود. در این محل شماره کارت یا ۴۴ رقم آخر کارت دوباره ظاهر می شود، چنانچه این محل خش بردارد یا امضا تراشیده شود کلمه “void” ظاهر می شود و کارت از اعتبار ساقط می شود.
  13. CVV2 : مخفف Card Verification Value 2 است. این شماره باید در یک کادر سفید در سمت راست کادر امضا مشاهده شود این عدد هنگامی به کار می آید که شما به صورت حضوری خرید نکنید ؛ مثلا در خرید های اینترنتی باید این کد را وارد کنید.

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که با کمترین نرخ شارژ و بدون هزینه صدور، مستر کارت مجازی صادر نماید. برای ثبت سفارش مسترکارت با هر مبلغی، به صفحه صدور مستر کارت مجازی مراجعه کنید.

همچنین شما می توانید موضوعات مرتبط زیر را مطالعه نمایید:


گرداوری و تلخیص از منابع اینترنتی

(Visited 1,411 times, 1 visits today)